اخبار جدید فناوری اطلاعات
اخبار جدیدIT،اینترنت،رایانه
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتی‌الامکان از دکمه Reset و یا کلید Power برروی کیس رایانه برای خاموش کردن و یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.

                                                                    



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:وب چگونه متولد شد؟, :: 23:51 :: نويسنده : رسول

وب چگونه متولد شد؟                                                

یک روزنامه ایتالیایی مصاحبه‌ای خواندنی با تیم برنرز- لی انجام داد و پدر وب در این گفت‌وگو با اشاره به فرایند اختراعی که توانست در دنیا نوآوری ایجاد کند، همچنان معتقد است ابزارهای همکاری‌ای که روی اینترنت در اختیار داریم هنوز کافی نیست.



ادامه مطلب ...
شنبه 12 فروردين 1391برچسب:ترفندهايي در ويندوز 7, :: 19:3 :: نويسنده : سعید

 

ترفندهايي در ويندوز 7

 

1- از کلیدهای میانبر صفحه کلید استفاده کنید
با استفاده از ماوس مي‌توانید پنجره‌ها را در صفحه نمایش جا‌به‌جا کنید یا پنجره را به بالای صفحه بکشید تا کل صفحه را بگیرد. کلیدهای میانبر زیر مي‌توانيد سریع‌تر اين کار را انجام دهيد:
  کلید جهت‌دار سمت راست+Win و کلید جهت‌دار سمت چپ + Win: پنجره فعال را به سمت راست و چپ صفحه حرکت مي‌دهد.
  کلید جهت‌دار سمت بالا+Win و کلید جهت‌دار سمت پایین+Win: پنجره فعال را بزرگ‌ (Maximize) و کوچک (Minimize) مي‌کند.
  Win + M: تمام پنجره‌ها را کوچک (Minimize) مي‌کند.
  کلید جهت دار سمت بالا + Alt،‌ کلید جهت‌دار سمت چپ + Alt و کلید جهت‌دار سمت راست + Alt: به یک پوشه بالاتر مي‌رود که معادل Back و Forward در مرورگر ویندوز عمل مي‌کند.
  Win + Home: تمام پنجره‌های باز غیر از پنجره فعال را کوچک (Minimize) مي‌کند.
  Alt+Win+#: فهرست پرشی از بیش‌ترین برنامه‌هاي استفاده شده را روی منوی taskbar باز مي‌کند.

2- آیکون‌هاي سیستم Tray را مرتب کنید
می توانید آیکون‌هاي Taskbar را به سلیقه خود مرتب کنید و با فشردن کلیدهای Win + 1 و Win + 2 و ... ده برنامه نخست Taskbar را به ترتیب از سمت چپ اجرا کنید. همچنین مي‌توانید آیکون‌هاي سیستم Tray را هم تغییر دهید (به گوشه سمت راستTaskbar ،‌ System Tray گفته مي‌شود.) آیکون‌ها را درون خود Tray جابه‌جا کنید یا آن‌ها را بیرون بیاورید. آیکون‌هايي راکه بیشتر احتیاج دارید در محل دیدتان قرارداده و آیکون‌هاي دیگر را در قسمت Customize تحت کنترل درآورید.



3- با استفاده از کلید چپ ماوس به لیست پرشی دسترسی پیدا کنید.
وقتی روی آیکون‌هاي Taskbar راست کلیک مي‌کنید لیست‌هاي پرشی نمایش‌داده مي‌شوند همچنین مي‌توانید با چپ کلیک روی آیکون‌ها و نگه داشتن و کشیدن ماوس به سمت بالا به لیست‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر از لپ‌‌تاپ یا صفحه‌هاي لمسی استفاده مي‌کنید کار راحت تر است چون نیازی به کلیک کردن ندارید و فقط با بردن مکان نما روی آیکون‌ها مي‌توانید محتوای آن را ببینید.


4- پوشه موردنظر را به علاقه‌مندی‌هاي خود (Favorites) اضافه کنید
شما مي‌توانید هر کتابخانه یا پوشه‌اي را به قسمت علاقه‌مندی‌هاي خود در مرورگر ویندوز اضافه کنید. برای اضافه‌کردن یک فولدر، آن را در مرورگر ویندوز به سمت Favorites بکشید،‌ روی گزینه Favorites در قسمت بالا سمت چپ، راست کلیک کنید و گزینه Add current location to Favorites را انتخاب کنید. اکنون مي‌توانید به تمام پوشه‌هاي موردعلاقه خود دسترسی سریع داشته باشید.

 



ادامه مطلب ...

این کارو حتما بکنید تا سرعت اینترنتتون تا ده برابر افزایش پیدا کنه . این کار باعث میشه هر صفحه ای برای دومین بار یا بعد از اون که میخواد باز شه به سرعت هر چه تمام باز بشه.
توجه: اگر مراحل رو انجام دادید و در ابتدا تغییری احساس نکردید اون رو پاک نکنید چون تو جایی که شما فکرش رو نمیکنید به کمکتون میاد بدون اینکه شما بفهمید.

 



ادامه مطلب ...
کاربرانی که عضو سایت فیس بوک هستند باید بدانند که حتی بعد از خروج از این سایت هم ردگیری شده و اعمالشان در فضای مجازی تحت نظر قرار می گیرد.

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 11 فروردين 1391برچسب:GPRS چیست؟, :: 18:40 :: نويسنده : سعید

 

GPRS چیست؟

GPRS یکی از خدمات شبکه‌های GSM است که با بهره‌گیری از آن می‌توان به تبادل بسته‌های دیتا پرداخت.

یکی از کاربرد‌های اصلی GPRS / GPRS:General Packer radio Service دسترسی به اینترنت و مرور صفحات وب است. تنها با استفاده از شبکه مناسب و با داشتن تلفن همراه مناسب می‌توانید به صفحات وب بروید، اطلاعات تحت وب را دریافت و یا به سروری اطلاعات بفرستید.

با استفاده از GPRS دیگر نیازی ندارید که برای هربار استفاده از اینترنت مدت زیادی را برای متصل شدن به سرویس دهنده اینترنت صرف کنید.

یکی از مزایای استفاده از GPRS سرعت برقراری ارتباط آن است. اساساً برای اتصال به اینترنت همان مراحلی طی می‌شود که برای برقراری یک تماس یا فرستادن یک پیامک طی می‌شود. به این دلیل که GPRS در حقیقت پروتکل ارسال و دریافت بسته‌های دیتا را به شبکه GSM اضافه می‌کند.

سرعت تبادل بسته‌های دیتا در این سیستم از 56 تا 114 کیلوبایت می‌باشد. با استفاده از GPRS شما به تمام خدمات ابتدایی شبکه GSM دسترسی خواهید داشت و به علاوه می‌توانید از سرویس‌های MMS، پیام‌های لحظه‌ای، ایمیل، مرور صفحات وب و WAP بهره‌مند شوید.

GPRS نسل 2.5 شبکه های GSM است به این دلیل که فن‌آوری بین نسل دوم و نسل سوم محسوب می‌شود. استانداردسازى GPRS ابتدا در سال 1994 توسط ETST/SMG انجام شد و سپس در سال 1997 مجموعه مشخصات آن توسط SMG#25 مورد تایید قرار گرفت و سرانجام در سال 1999 تکمیل گردید. خدمات GPRS در سال 1999 رو به توسعه و تکامل نهاد ولی اخیراً با رشد شبکه‌های نسل سوم (3G) استفاده از GPRS کم‌رنگ‌تر‌ شده‌است.

بردن کارایی هارد دیسک رایانه شما با UltimateDefrag v3.0.100.19


 

 

ultimateDefrag 3.0.100.19 به دلیل قدرت انعطاف پذیری جایگذاری فایل، قدرتمندترین Defrag کننده (یکپارچه کننده حافظه) در دنیا است. این نرم افزار هارد دیسک شما را از حالت پراکندگی درمی آورد و تکه های حافظه را به هم پیوند می دهد و به صورت استراتژیک فایل ها را درست در مکان ویژه در سطح فایل بر روی هارد دیسک شما قرار می دهد. با استفاده از ویژگی Defragger و بهینه سازی جایگذاری فایل، امکان Defrag کردن و بهینه سازی هارد دیسکتان و هر آنچه که بخواهید را فراهم می کند. Ultimate Defrag یک Defrag کننده تمام عیار و بهینه ساز جایگذاری فایل است. Defrag کردن به شما کمک می کند تا کارایی هارد دیسک شما بازیابی شود. از سوی دیگر، بهینه ساز جایگذاری فایل بنا به گفته سازنده اش،کارایی دسترسی به هارد دیسک را با میانگین بالاتر از ۳۰۰% بالا می برد. با این نرم افزار ، آن دسته از فایل هایی که می خواهید کارا باشند را در ناحیه از هارد دیسک که اجرای آن سریعتر است (شیارهای خارجی) قرار می دهد. با Ultimate Defrag می توانید فایل ها، برنامه ها یا بازی هایی که می خواهید دارای بهترین کارایی باشند را مشخص کنید. تابع Archive تمام فایل های بلااستفاده شما را در ناحیه ای از هارد دیسکتان که با اجرای آهسته تری است قرار می دهد.

 


مردم دنیا از اینترنت چه استفاده‌هایی می‌کنند؟ ایمیل‌بازی رایج‌ترین فعالیت اینترنتی داده‌های حاصل از اقتصادهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه نشان می‌دهد که ارتباطات اینترنتی همچنان متداول‌ترین فعالیت کاربران اینترنتی در بسیاری از کشورهاست و سایر فعالیت‌ها مانند دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و مبادلات تجاری، رواج کمتری دارند.



ادامه مطلب ...

 

سرویس جدید گوگل برای جست و جو

اگر پیش از این فکر می کردید که گوگل ذهن شما را می خواند حالا این موتور جستجو دست به کارهای عجیب تری هم زده و برای سرویس جستجوی خود تنظیمات جدید را در دست اقدام دارد که نتایجی کاربردی تر و بصری تر ارائه دهد و به دادن لینک بسنده نکند.
امیر افراتی از وال استریت ژورنال به تازگی با آمیت سینگال، مدیر اجرایی گوگل مصاحبه ای انجام داده که در آن سینگال به ویژگی های جدید موتور جستجوی گوگل اشاراتی کرده است. 
به گزارش شبکه فن آوري اطلاعات ايران از msn، سینگال به افراتی گفته که گوگل در حال توسعه ویژگی جدیدی با نام "جستجوی معنایی" است که هنگامی که کاربر در حال تایپ کلید واژه خود است تجزیه و تحلیل لازم را انجام می دهد و نتایجی مرتبط تر ارائه می دهد. این ویژگی که نسل بعدی جستجو را تشکیل می دهد این امکان را به کاربران می دهد که بدون ترک کردن صفحه جستجو پاسخ خود را بگیرند.

 

چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول

خدمات PayPal :

PayPal یک سرویس واسط برای خریدهای آنلاین است. امروزه حدود150میلیون نفر در سراسر دنیا از این سرویس برای انتقال پول از طریق ایمیل بین خود استفاده میکنند. این سرویس آنچنان دارای اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خریداران eBay از آن استفاده میکنند.

PayPal بعنوان یک واسط مالی به مردم امکان میدهد تا بدون رویت مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی یکدیگر نسبت به ارسال پول اقدام نمایند. برای استفاده از سرویس PayPal فقط به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کارت اعتباری یا حساب بانکی معتبر نیاز دارید. به دلیل سادگی مصرف، PayPal مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. 

 



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 129174
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


این صفحه را به اشتراک بگذارید