اخبار جدید فناوری اطلاعات
اخبار جدیدIT،اینترنت،رایانه
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : رسول

اکثر ما گوشی‌های تلفن همراهی داشتیم که هیچ شباهتی به گوشی‌های امروزی ندارند. آن زمان کاربران موبایل دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند امروز را نداشتند. یکی از این دغدغه‌ها که اکنون به یک مشکل بزرگ تبدیل شده مصرف باتری است.
در سال‌های اخیر پیشرفت تلفن‌های همراه پردازنده‌ها و نمایشگرهای آن‌ها از پیشرفت صنعت باتری‌های قابل شارژ پیشی گرفته و اگر با بعضی از آن‌ها چند ساعت بازی کنید باید دور تماس و پیامک را خط بکشید و در به در به دنبال یک شارژر بگردید.
در زیر چند ترفند ساده برای افزایش عمر باتری را به شما معرفی می‌کنیم



ادامه مطلب ...
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:رایانه چیست, :: 15:59 :: نويسنده : رسول

در گذشته دستگاه‌های مختلف مکانیکی ساده‌ای مثل خط‌کش محاسبه و چرتکه نیز رایانه خوانده می‌شدند. در برخی موارد از آن‌ها به‌عنوان رایانه قیاسی نام برده می‌شود. البته لازم به ذکر است که کاربرد واژه رايانه آنالوگ در علوم مختلف بيش از اين است که به چرتکه و خطکش محاسبه محدود شود. به طور مثال در علوم الکترونيک، مخابرات و کنترل روشی برای محاسبه مشتق و انتگرال توابع رياضی و معادلات ديفرانسيل توسط تقويت کننده های عملياتی، مقاومت، سلف و خازن متداول است که به مجموعه سيستم مداری Analog Computer گفته می شود [۳]. چرا که برخلاف رایانه‌های رقمی، اعداد را نه به‌صورت اعداد در پایه دو بلکه به‌صورت کمیت‌های فیزیکی متناظر با آن اعداد نمایش می‌دهند. چیزی که امروزه از آن به‌عنوان «رایانه» یاد می‌شود در گذشته به عنوان «رایانه رقمی (دیجیتال)» یاد می‌شد تا آن‌ها را از انواع «رایانه آنالوگ» جدا سازند.

به تصریح دانشنامه انگلیسی ویکی‌پدیا، بدیع‌الزمان ابوالعز بن اسماعیل بن رزاز جَزَری (درگذشتهٔ ۶۰۲ ق.) یکی از نخستین ماشین‌های اتوماتا را که جد رایانه‌های امروزین است، ساخته بوده است. این مهندس مکانیک مسلمان از دیاربکر در شرق آناتولی بوده است. رایانه یکی از دو چیز برجسته‌ای است که بشر در سدهٔ بیستم اختراع کرد. دستگاهی که بلز پاسکال در سال ۱۶۴۲ ساخت اولین تلاش در راه ساخت دستگاه‌های محاسب خودکار بود. پاسکال آن دستگاه را که پس از چرتکه دومیت ابزار ساخت بشر بود، برای یاری رساندن به پدرش ساخت. پدر وی حسابدار دولتی بود و با کمک این دستگاه می‌توانست همه اعدادشش رقمی را با هم جمع و تفریق کند.[۴]

لایبنیتز ریاضی‌دان آلمانی نیز از نخستین کسانی بود که در راه ساختن یک دستگاه خودکار محاسبه کوشش کرد. او در سال ۱۶۷۱ دستگاهی برای محاسبه ساخت که کامل شدن آن تا ۱۹۶۴ به درازا کشید. همزمان در انگلستان ساموئل مورلند در سال ۱۶۷۳ دستگاهی ساخت که جمع و تفریق و ضرب می‌کرد.[۴]

در سده هجدهم میلادی هم تلاش‌های فراوانی برای ساخت دستگاه‌های محاسب خودکار انجام شد که بیشترشان نافرجام بود. سرانجام در سال ۱۸۷۵ میلادی استیفن بالدوین نخستین دستگاه محاسب را که هر چهار عمل اصلی را انجام می‌داد، به نام خود ثبت کرد.[۴]

از جمله تلاش‌های نافرجامی که در این سده صورت گرفت، مربوط به چارلز ببیج ریاضی‌دان انگلیسی است. وی در آغاز این سده در سال ۱۸۱۰ در اندیشهٔ ساخت دستگاهی بود که بتواند بر روی اعداد بیست و شش رقمی محاسبه انجام دهد. او بیست سال از عمرش را در راه ساخت آن صرف کرد اما در پایان آن را نیمه‌کاره رها کرد تا ساخت دستگاهی دیگر که خود آن را دستگاه تحلیلی می‌نامید آغاز کند. او می‌خواست دستگاهی برنامه‌پذیر بسازد که همه عملیاتی را که می‌خواستند دستگاه برروی عددها انجام دهد، قبلا برنامه‌شان به دستگاه داده شده باشد. قرار بود عددها و درخواست عملیات برروی آن‌ها به یاری کارت‌های سوراخ‌دار وارد شوند. بابیچ در سال ۱۸۷۱ مرد و ساخت این دستگاه هم به پایان نرسید.[۴]

کارهای بابیچ به فراموشی سپرده شد تا این که در سال ۱۹۴۳ و در بحبوحه جنگ جهانی دوم دولت آمریکا طرحی سری برای ساخت دستگاهی را آغاز کرد که بتواند مکالمات رمزنگاری‌شدهٔ آلمانی‌ها را رمزبرداری کند. این مسئولیت را شرکت آی‌بی‌ام و دانشگاه هاروارد به عهده گرفتند که سرانجام به ساخت دستگاهی به نام ASCC در سال ۱۹۴۴ انجامید. این دستگاه پنج تنی که ۱۵ متر درازا و ۲٫۵ متر بلندی داشت، می‌توانست تا ۷۲ عدد ۲۴ رقمی را در خود نگاه دارد و با آن‌ها کار کند. دستگاه با نوارهای سوراخدار برنامه‌ریزی می‌شد و همهٔ بخش‌های آن مکانیکی یا الکترومکانیکی بود.

برگرفته از ویگی پدیا(برای اطلاعات بیشتر به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید)

جمعه 25 فروردين 1391برچسب:فیلتــرینگ چیست , :: 10:50 :: نويسنده : رسول

مبانی فیلتـرینگ در اینترنت

  1. کامپیوتر یک صفحه وب را درخواست می‌کند.
  2. این درخواست در ابتدا به ISP و از آنجا به شبکهٔ محلی فرستاده می‌شود.
  3. قبل از این که درخواست از شبکه محلی به سروری که صفحه مورد نظر بر روی آن قرار گرفته‌است ارسال شود توسط سیستم فیلتـر کننده بررسی می‌گردد.
  4. سیستم فیلتـر کننده کلیه درخواست‌ها را با لیستی که در بانک اطلاعاتی دارد مقایسه می‌کند که اصطلاحا به آن لیست سیاه می‌گویند. این لیست از سه جزء تشکیل شده‌است:
  • آدرس دامین (Domain Address)،
  • آدرس IP ( IP Address)،
  • کلمات کلیدی (Keywords)

اگر هیچ یک از کلمات و آدرس‌های موجود در لیست سیاه در درخواست شما وجود نداشته باشد، این درخواست تمیز (clean) در نظر گرفته می‌شود. در غیر این صورت، درخواست آلوده (Dirty) تشخیص داده شده و بلوک می‌شود.






انواع فیلتـرینگ

فیلتـرینگ ازطریق DNS

سرویس DNS نام هر Domain را به IP آدرس متناظرش ترجمه می‌کند.آدرس سروری که سرویس DNS را ارائه می‌دهد، به طور اتوماتیک و در هنگام برقراری اتصال به اینترنت از طریق ISPدر اختیار کامپیوتر شما گذاشته می‌شود. اگر این سرور DNS، سانسور کننده باشد کلیه درخواست‌ها برای سایت‌های غیرمجاز را بی پاسخ می‌گذارد.


فیلتـرینگ به وسیلهٔ پروکسی

در این روش ISP دسترسی مستقیم به اینترنت را محدود کرده و شما را ملزم به استفاده از پروکسی می‌کند.باید در تنظیمات مرورگر، آدرس پروکسی سروری را که ISP داده را وارد کنید. کلیهٔ درخواست‌ها به پروکسی فرستاده می‌شود و در صورت مجاز بودن درخواست، پروکسی آن را از اینترنت گرفته و برایتان ارسال می‌کند.


فیلتـرکردن به کمک مسیریاب ها

در قسمت انتهایی شبکه (Gateway)، مسیر یاب طوری تنظیم می‌شود که ترافیک خروجی شبکه را به سمت یک سیستم ***** کننده منحرف کند.کلیهٔ درخواست‌ها از این سیستم عبور داده می‌شوند و در صورت وجود سایت‌های غیر مجاز، جریان اطلاعات بلوک می‌شود.


فیلتـرینگ به کمک سانسورافزارها

این نرم‌افزارها بیشتر در منزل (برای کنترل والدین بر فرزندان)، مدارس و دانشگاهها استفاده می‌شوند. مانند : Net Nanny، Cyber sitter، Cyber portal


فیلتـرینگ به کمک مسدود کردن پورتها

پورتها مانند درهایی هستند که سرور از طریق آنها سرویسهایش را ارائه میدهد.اگر پورتی بلوک شود تمام سرویسهایی که از طریق آن پورت ارائه می‌گردد، غیر قابل دسترس می‌باشد. بیشتر پورتهای ۸۰، ۳۱۲۸، ۸۰۸۰ مسدود می‌شوند، زیرا پورت‌های متداول برای پروکسیها هستند.


لیست سیاه و لیست سفید

لیست سیاه : شامل آدرس مجموعه سایت‌هایی است که دسترسی به آن‌ها مجاز نمی‌باشد. گاهی هم از کلمات کلیدی استفاده می‌شود به طوری که اگر در سایت مورد درخواست این کلمات وجود داشته باشد، بلوک می‌شود.


لیست سفید : شامل آدرس مجموعه سایت‌هایی است که دسترسی به آنها مجاز می‌باشد. در سازمان‌هایی استفاده می‌شود که می‌خواهند کارمندانشان فقط به تعداد معدودی سایت دسترسی داشته باشند.


فیلتـرینگ معکوس

این نوع

فیلتـر

ینگ در مقصد انجام می‌شود. سرور شرکت ارائه دهندهٔ خدمات، قبل از ارائهٔ هر گونه سرویسی، ابتدا IP مشتری را چک می‌کند و در صورتی که متعلق به یک کشور تحریم شده باشد، از ارائهٔ سرویس سرباز می‌زند.








علل، مزایا و معایب فیلتـرینگ

دسترسی بی حد و حصر به اطلاعات از طریق اینترنت انتقادات شدیدی را به همراه آورد. از دو گروه اصلی منتقدین یکی بودند که به محتوای غیر اخلاقی اینترنت اعتراض داشتند و دیگری حکومت‌هایی که تاب سخن مخالفان را نمی‌آوردند.


برخی از مزایای

فیلتـر

ینگ را چنین برشمرده‌اند:


  1. مانع افزایش سریع فسادهای اخلاقی
  2. کاهش سستی ایمان در جامعه
  3. مانع کلاهبرداری‌های کلان اینترنتی
  4. مانع گسترش اطلاعات غلط و نادرست
  5. مانع زیر سوال رفتن شخصیت اشخاص
  6. جلوگیری از ضربه‌های اقتصادی به سازمان‌ها و نهادها

معایب

فیلتـر

ینگ را چنین برشمرده‌اند:


  1. باعث کندی سرعت اینترنت و اتلاف وقت کاربران وقشر تحصیلکرده می‌شود.
  2. باعث تضعیف حوزهٔ فناوری اطلاعات و کاربردهای آن در بخش تجارت می‌شود.
  3. باعث بی جهت فیلتـر شدن بسیاری از سایت‌های علمی (مخصوصا پزشکی) می‌شود.
  4. باعث از بین رفتن حرمت قانون و قبح قانون شکنی می‌شود.
  5. باعث کاهش ارتباطات مفید در سطح جهانی می‌شود.
  6. باعث صرف وقت و هزینه‌های بسیار زیاد می‌شود.
  7. سبب استفادهی سود جویان برای کاهش امنیت اطلاعات می‌شود.
  8. گاهی از انتشار بعضی خبرهای واقعی و لازم برای جامعه جلوگیری می‌ کند
  9. برگرفته از khaneit.blogfa.com

 

شنبه 19 فروردين 1391برچسب:ایا می دانید پروکسی چیست؟, :: 22:55 :: نويسنده : رسول

اینترنت از جمله معدود فناوری‌‌هایی است که با گذشت چندین سال از ورودش به کشور همچنان دغدغه‌‌های خاص خود را در میان مسئولان ، کارشناسان و حتی اقشار مختلف مردم به نوعی به همراه دارد؛ دغدغه‌‌های مردم شاید بیشتر به نرخ این پروتکل ارتباطی مربوط می‌شود و البته تا حدی سرعت دسترسی، اما دغدغه مسئولان جنبه‌‌های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی را در بر می‌گیرد و براین اساس شواهد نشان می‌دهد که مسئولان کشور در هر دور‌های برای ارائه و توسعه اینترنت سیاست‌‌های خاصی را در پیش گرفتند.



ادامه مطلب ...

یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتی‌الامکان از دکمه Reset و یا کلید Power برروی کیس رایانه برای خاموش کردن و یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.

                                                                    



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:وب چگونه متولد شد؟, :: 23:51 :: نويسنده : رسول

وب چگونه متولد شد؟                                                

یک روزنامه ایتالیایی مصاحبه‌ای خواندنی با تیم برنرز- لی انجام داد و پدر وب در این گفت‌وگو با اشاره به فرایند اختراعی که توانست در دنیا نوآوری ایجاد کند، همچنان معتقد است ابزارهای همکاری‌ای که روی اینترنت در اختیار داریم هنوز کافی نیست.



ادامه مطلب ...

این کارو حتما بکنید تا سرعت اینترنتتون تا ده برابر افزایش پیدا کنه . این کار باعث میشه هر صفحه ای برای دومین بار یا بعد از اون که میخواد باز شه به سرعت هر چه تمام باز بشه.
توجه: اگر مراحل رو انجام دادید و در ابتدا تغییری احساس نکردید اون رو پاک نکنید چون تو جایی که شما فکرش رو نمیکنید به کمکتون میاد بدون اینکه شما بفهمید.

 



ادامه مطلب ...

بردن کارایی هارد دیسک رایانه شما با UltimateDefrag v3.0.100.19


 

 

ultimateDefrag 3.0.100.19 به دلیل قدرت انعطاف پذیری جایگذاری فایل، قدرتمندترین Defrag کننده (یکپارچه کننده حافظه) در دنیا است. این نرم افزار هارد دیسک شما را از حالت پراکندگی درمی آورد و تکه های حافظه را به هم پیوند می دهد و به صورت استراتژیک فایل ها را درست در مکان ویژه در سطح فایل بر روی هارد دیسک شما قرار می دهد. با استفاده از ویژگی Defragger و بهینه سازی جایگذاری فایل، امکان Defrag کردن و بهینه سازی هارد دیسکتان و هر آنچه که بخواهید را فراهم می کند. Ultimate Defrag یک Defrag کننده تمام عیار و بهینه ساز جایگذاری فایل است. Defrag کردن به شما کمک می کند تا کارایی هارد دیسک شما بازیابی شود. از سوی دیگر، بهینه ساز جایگذاری فایل بنا به گفته سازنده اش،کارایی دسترسی به هارد دیسک را با میانگین بالاتر از ۳۰۰% بالا می برد. با این نرم افزار ، آن دسته از فایل هایی که می خواهید کارا باشند را در ناحیه از هارد دیسک که اجرای آن سریعتر است (شیارهای خارجی) قرار می دهد. با Ultimate Defrag می توانید فایل ها، برنامه ها یا بازی هایی که می خواهید دارای بهترین کارایی باشند را مشخص کنید. تابع Archive تمام فایل های بلااستفاده شما را در ناحیه ای از هارد دیسکتان که با اجرای آهسته تری است قرار می دهد.

 


مردم دنیا از اینترنت چه استفاده‌هایی می‌کنند؟ ایمیل‌بازی رایج‌ترین فعالیت اینترنتی داده‌های حاصل از اقتصادهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه نشان می‌دهد که ارتباطات اینترنتی همچنان متداول‌ترین فعالیت کاربران اینترنتی در بسیاری از کشورهاست و سایر فعالیت‌ها مانند دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و مبادلات تجاری، رواج کمتری دارند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
یکی از مواردی که در حوزه امنیت شبکه و اینترنت بسیاری از کاربران حتی کاربران حرفه ای را نیز بسیار تهدید میکند فعالیت های اینترنتی ناخواسته ای است که در محیط ویندوز انجام میگیرد. این فعالیت ها ممکن است چه از طریق نرم افزارهای مختلف نصب شده و چه از طریق بدافزارهایی (Malware) که ممکن است بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفیانه جاسوسی سیستم را بکند صورت بگیرد. به عبارتی دیگر، ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که در هنگام اتصال به اینترنت ، اگر هیچ فعالیتی نظیر باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهید ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اینترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغییر خواهد کرد. این بدین معناست که پس از اتصال شما به اینترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهانی در میان ویندوز و اینترنت برقرار است. این ارتباطات مخفی میتواند گاهی انقدر مضر باشد که باعث اشغال زیادی از پهنای باند اینترنت شما گردد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کلیه ارتباطات جاری انجام شده میان ویندوز و اینترنت توسط نرم افزارهای نصب شده را به شکل ریز شده و دقیق مشاهده کنید و در صورت لزوم اقدام به موقعی در جهت حل آن صورت دهید
خواندن ترفند در ادامه مطلب.
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
 اسفند 1390 - خبرگزاری‌ها- موسسه امنیتی سمانتک هشدار داده که بدافزارهای تلفن همراه به سرعت و به شکل فزاینده ای از طریق سایت توییتر منتشر می شوند.
گزارش سمانتک نشان می دهد که به عنوان نمونه تنها ارسال یک بدافزار همراه از طریق 1500 پیام توییت که به وسیله 50 حساب کاربری مشکوک ارسال شده بودند توانست در عرض یک ساعت آلودگی گسترده ای را به بار آورد.
تروجان یاد شده که Opfake نام داشت به طور مخفیانه پیامک هایی را برای شماره های متعلق به هکرها ارسال می کند. با توجه به اینکه ارسال شماره به این پیامک ها هزینه های مختلفی دارد در عمل این کار باعث می شود سودهای قابل توجهی به جیب هکرها سرازیر شود.
پیام های توییت ارسال شده بر روی گوشی های کاربران هم معمولا حاوی لینک هایی به سایت های حاوی کدها و برنامه های مخرب هستند و بی توجهی کاربران در این زمینه مشکلات جدی به وجود می آورد. مشکلات امنیتی توییتر و بی توجهی مدیران آن باعث شده بسیاری از هکرها و ویروس نویسان از امکانات این سایت میکروبلاگینگ برای تداوم فعالیت های خرابکارانه خود سوءاستفاده کنند.
سمانتک پیش بینی کرده با توجه به امکان ایجاد حساب های کاربری متعدد در توییتر برای سوءاستفاده و ضعف نرم افزارهای ضدویروس راحی شده برای گوشی های همراه این حملات هکری و ضدامنیتی در آینده با سهولت ادامه خواهند یافت.
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
 اسفند 1390 - خبرگزاری‌ها- بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس رسما تایید کرد که عرضه نسخه 11 این مرورگر را به تاخیر انداخته است.
این شرکت می گوید برنامه های مفصلی برای به روزرسانی این مرورگر دارد و برای اتمام همه آنها ضروری است زمان بیشتری را صرف به روزرسانی این محصول نماید.
یکی دیگر از علل این تاخیر شناسایی یک حفره امنیتی در فایرفاکس در جریان رقابت هکری Pwn2Own در هفته گذشته بود که باعث شد بنیاد موزیلا برای رفع نقائص فایرفاکس تلاش کند به طور جدی وارد عمل شود. Vincenzo Iozzo و Willem Pinckaers دو هکری که موفق به شناسایی این آسیب پذیری شدند برای این کار 30 هزار دلار جایزه دریافت کردند.
مقامات موزیلا اظهار امیدواری کرده اند که این تاخیر بیش از چند روز به طول نینجامد و برنامه های این شرکت برای عرضه دیگر نسخه های تازه این مرورگر با مانع اساسی مواجه نشود.
مرورگر فایرفاکس بعد از مرورگر IE دومین مرورگر محبوب دنیاست و بیش از 25 درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در کنترل خود دارد.
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
یک مادر بزرگ ۷۵ ساله ایتالیایی با کمک یک برنامه جانبی که روی "آی‌فون" نصب می‌شود توانست استعداد خود را در نقاشی کشف کند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، "لیویا کولاسانتی"، ۷۵ ساله ساکن رم که تا مدتی قبل از رایانه برای کار استفاده می‌کرد اکنون با کمک "آی‌فون" خود پرتره‌ها و مناظر زیبایی را نقاشی می‌کند.

این مادربزرگ در این خصوص گفت: "من همیشه شیفته فناوری بودم و طراحی عشقی بود که آن را از نوجوانی در دل داشتم."

زمانی که دخترم به من یک آی‌فون هدیه داد. برنامه جانبی Doodle Buddy را کشف کردم و به کمک آن توانستم با انگشتم روی تلفن همراه نقاشی بکشم."

این بانوی سالمند برای اینکه بتواند استفاده از سطوح مختلف رنگ‌ها، به عقب برگشتن و تصحیح کردن خطاها را یاد بگیرد در وب به دنبال راه حل‌هایی گشت.

وی افزود: "در ابتدا از اینکه کسی در حالی که نقاشی می‌کردم به من زنگ بزند می‌ترسیدم و وحشت داشتم که کارم نصفه بماند اما بعد یاد گرفتم چطور با آن کار کنم."

براساس گزارش لاستمپا، این مادربزرگ امروز با کمک نوه‌اش چند سری از نقاشی‌هایش را به دو ویدیو تبدیل کرده و روی "یو تیوب" گذاشته است
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
روند سال‌های اخیر با کاهش بیشتر در میزان هرزنامه در ترافیک ایمیل در سال ۲۰۱۱ ادامه یافت. جنگ در برابر بات‌نت‌ها که از سال ۲۰۱۰ آغاز شد، تأثیرگذار بوده است - سهم ایمیل‌های ناخواسته بعد از رسیدن به نقطه اوج خود در سال ۲۰۰۹ یعنی ۲/۸۵ درصد، در سال ۲۰۱۱ به ۲۶/۸۰ درصد از کل ترافیک ایمیل کاهش یافت.
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
بازهم لینوکس و بازهم یک مسیریاب نرم‌افزاری دیگر با ایده‌اي جدید که شاید کابوس بعدی سیسکو (بعد از وایاتا) باشد. این روتر نرم‌افزاری مبتنی ‌بر لینوکس که توسط یک گروه تحقیقاتی کره‌اي در مجموعه‌اي با نام Advanced Networking Lab در دانشگاه KAIST ساخته شده است، عملکردی باور‌نکردنی را با بهره‌برداری از قابلیت‌هاي پردازنده‌گرافیکی یا GPU در امر مسیریابی به‌دست آورده است! جایی که پهنای باند بالا و سرعت‌مناسب حافظه در‌کنار موازی‌سازی شدید پردازش‌ها، تلاش دارد تا گلوگاه روترهای نرم‌افزاری را (که همان پردازنده مرکزی است) برطرف‌کرده و راه‌حلی جدید ارائه دهد. اگر به‌دنبال یک کار علمی مناسب و پیش‌رو در یک محیط تحقیقاتی و دانشجویی هستید، استفاده از ایده‌هاي این پروژه را از دست ندهید.
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
هشت مارس یعنی چهار روز پیش، روز جهانی زن بود. روزی که به بهانه آن هر ساله اقدامات و کارهای مختلفی برای گرامیداشت آن در سراسر دنیا برگزار می شود.
این روز بهانه خوبی است تا دنبال ردپای زنان در دنیای تکنولوژی برویم و ببینیم که این قشر از جامعه جهانی چه تاثیری بر دنیای تکنولوژی دارند.
در این گزارش شما را با 10 زن از پرنفوذترین زنان عرصه تکنولوژی آشنا می کنیم

it1.jpg

چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: یکی از دلایل خرابی سریع لپ‌تاپ‌ها اتصال مستقیم آن به برق است و استفاده از پریزها، سه‌راهی‌ها یا محافظ‌های جریان برق می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.
کامران کاظمی به ایسنا گفت: لپ‌تاپ‌ها جایگزین خوبی برای رایانه‌های رومیزی هستند و بیشتر کارهای آنها را انجام می‌دهند، ولی با این حال تفاوت اصلی آنها با رایانه‌های رومیزی این است که میزان مقاومت آنها در شرایط مختلف، متفاوت است. وی تصریح کرد: باید همیشه به این نکته توجه داشت که لپ‌تاپ هر چقدر هم که در برابر شرایط مقاوم باشد، باز هم باید نکاتی را برای حفظ سلامت آن انجام داد، چرا که لپ‌تاپ‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، نیاز به مراقبت‌هایی نیز در آنها احساس می‌شود. البته با این حال که کارها رفته‌رفته پیش به سوی اتوماتیک و خودکار شدن می‌رود، ولی باز هم انسان‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند و نقش اصلی را بر عهده دارند و بسیاری از کارها وجود دارد که بدون وجود انسان هرگز معنی نخواهد یافت و جز با وجود انسان تحقق نمی‌یابد.
کاظمی در ادامه افزود، لپ‌تاپ‌ها بیشتر با محیط و خصوصا دست‌ها در تماس هستند و کاربر باید توجه داشته باشد که لپ‌تاپ‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند و این امر باعث کاهش طول عمر آن می‌شود که در همین راستا همیشه باید سعی شود که لپ‌تاپ تمیز نگه داشته شود، چراکه علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر آن می‌شود، زیبایي لپ‌تاپ را نیز به همراه خواهد داشت.
این کارشناس در حوزه نرم‌افزار یادآور شد: یکی از عوامل مهم در طول عمر لپ‌تاپ و به خصوص تاچ‌پد این است که نباید زیاد روی آن فشار آورد، زیرا همان‌طور که مشخص است، تاچ‌پد یکی از نیازهای مهم هر لپ‌تاپ است مخصوصا هنگامی که کاربر ماوس همراه نداشته باشد، بنابراين کاربر باید از فشار آوردن روی صفحه تاچ‌پد خودداری کند. به گفته او آن دسته از کاربرانی که مدت زیادی از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و به مدت طولانی لپ‌تاپ روشن است، باید باتری لپ‌تاپ خود را درآورند، چرا که به صورت جدی به باتری لپ‌تاپ آسیب وارد می‌شود، اما این خارج کردن باتری از لپ‌تاپ و گذاشتن آن در جایی دیگر باید هر چند وقت یک‌بار از باتری لپ‌تاپ دوباره استفاده شود، در غیر این صورت امکان خراب شدن باتری افزایش می‌یابد. 
کاظمی هشدار داد: کاربران باید سعی کنند کمتر از رایتر لپ‌تاپ استفاده کنند یا اگر استفاده می‌کنند از CDها و DVDهای خش‌دار استفاده نکنند، چرا که باعث خرابی و آسیب رساندن به لنز درایو می‌شود. 
وی در ادامه به نکاتی درباره جابه‌جایی لپ‌تاپ اشاره کرد و افزود: چنان‌چه در داخل درایو CD یا DVD دارید، قبل از حمل لپ‌تاپ باید آن‌ را خارج کرد و همچنین کاربر لپ‌تاپ خود را از مواجهه با گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان‌های شدید دور نگه دارد و بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، از کیف‌های مخصوص حمل آن استفاده شود.
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول
                                                                                    

در كامپیوتر، DLL که مخفف dynamic link library است مجموعه ای از برنامه های کوچک است، که هر کدام می تواند توسط یک برنامه بزرگتر که در کامپیوتر در حال اجرا است احضار شود. برنامه کوچکی که به برنامه بزرگتر اجازه برقراری ارتباط با یک وسیله ویژه مثل چاپگر (پرینتر) و یا اسکنر را میدهد همواره به عنوان یک برنامه DLL بسته بندی می شود( معمولا به " فایل DLL " اشاره می شود). مزیت فایل های DLL این است که، از آنجا که آنها در حافظه كامپیوتر (RAM) با هم به همراه برنامه اصلی بارگذاری نــمی شوند، فضا در RAM صرفه جویی می شود. وقتی که یک فایل DLL نیاز است، بعد بارگذاری و اجرا می شود. به طور مثال تا مادامی که یک کاربر microsoft word ( یک برنامه پردازش کلمه که توسط شرکت microsoft به وجود امده است ) دارد یک سند (Document) را ویرایش می کند، فایل DLL چاپگر نیاز نیست تا در RAM بارگذاری شود. اگر کاربر تصمیم به پرینت گرفتن آن سند بگیرد، سپس برنامه کاربردی Word باعث می شود تا فایل DLL چاپگر بارگذاری و اجرا شود.

چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : رسول

خدمات PayPal :

PayPal یک سرویس واسط برای خریدهای آنلاین است. امروزه حدود150میلیون نفر در سراسر دنیا از این سرویس برای انتقال پول از طریق ایمیل بین خود استفاده میکنند. این سرویس آنچنان دارای اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خریداران eBay از آن استفاده میکنند.

PayPal بعنوان یک واسط مالی به مردم امکان میدهد تا بدون رویت مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی یکدیگر نسبت به ارسال پول اقدام نمایند. برای استفاده از سرویس PayPal فقط به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کارت اعتباری یا حساب بانکی معتبر نیاز دارید. به دلیل سادگی مصرف، PayPal مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. 

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:فایل DLL چیست , :: 11:18 :: نويسنده : رسول

 

در كامپیوتر، DLL که مخفف dynamic link library است مجموعه ای از برنامه های کوچک است، که هر کدام می تواند توسط یک برنامه بزرگتر که در کامپیوتر در حال اجرا است احضار شود. برنامه کوچکی که به برنامه بزرگتر اجازه برقراری ارتباط با یک وسیله ویژه مثل چاپگر (پرینتر) و یا اسکنر را میدهد همواره به عنوان یک برنامه DLL بسته بندی می شود( معمولا به " فایل DLL " اشاره می شود). مزیت فایل های DLL این است که، از آنجا که آنها در حافظه كامپیوتر (RAM) با هم به همراه برنامه اصلی بارگذاری نــمی شوند، فضا در RAM صرفه جویی می شود. وقتی که یک فایل DLL نیاز است، بعد بارگذاری و اجرا می شود. به طور مثال تا مادامی که یک کاربر microsoft word ( یک برنامه پردازش کلمه که توسط شرکت microsoft به وجود امده است ) دارد یک سند (Document) را ویرایش می کند، فایل DLL چاپگر نیاز نیست تا در RAM بارگذاری شود. اگر کاربر تصمیم به پرینت گرفتن آن سند بگیرد، سپس برنامه کاربردی Word باعث می شود تا فایل DLL چاپگر بارگذاری و اجرا شود.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
                                                                           

شركت ارتباطات زيرساخت در جهت افزايش كيفيت و امنيت ارتباطات صادره و وارده به كشور به راه‌اندازي شبكه سيگنالينگ سراسري كه در بلندمدت ايران را به هاب منطقه تبديل خواهد مي‌كند، اقدام كرد.

یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
                                        

استیو جابز در کنار بزرگانی مانند بیل گیتس در عین اینکه تاجر و فعال اقتصادی بودند و هستند همواره به فکر ارایه خدمات انقلابی و بهتر و برتر هم بوده اند. اگر چه وجود جابز عملا موجب ساخت و توسعه فناوریهای بی شماری شد اما برخی از آنها را نیز نتوانست عملا تکمیل کند و شاید بعد از وی به بازار عرضه شوند.

یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
یکی از مواردی که در حوزه امنیت شبکه و اینترنت بسیاری از کاربران حتی کاربران حرفه ای را نیز بسیار تهدید میکند فعالیت های اینترنتی ناخواسته ای است که در محیط ویندوز انجام میگیرد. این فعالیت ها ممکن است چه از طریق نرم افزارهای مختلف نصب شده و چه از طریق بدافزارهایی (Malware) که ممکن است بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفیانه جاسوسی سیستم را بکند صورت بگیرد. به عبارتی دیگر، ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که در هنگام اتصال به اینترنت ، اگر هیچ فعالیتی نظیر باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهید ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اینترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغییر خواهد کرد. این بدین معناست که پس از اتصال شما به اینترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهانی در میان ویندوز و اینترنت برقرار است. این ارتباطات مخفی میتواند گاهی انقدر مضر باشد که باعث اشغال زیادی از پهنای باند اینترنت شما گردد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کلیه ارتباطات جاری انجام شده میان ویندوز و اینترنت توسط نرم افزارهای نصب شده را به شکل ریز شده و دقیق مشاهده کنید و در صورت لزوم اقدام به موقعی در جهت حل آن صورت دهید
خواندن ترفند در ادامه مطلب.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
 اسفند 1390 - خبرگزاری‌ها- موسسه امنیتی سمانتک هشدار داده که بدافزارهای تلفن همراه به سرعت و به شکل فزاینده ای از طریق سایت توییتر منتشر می شوند.
گزارش سمانتک نشان می دهد که به عنوان نمونه تنها ارسال یک بدافزار همراه از طریق 1500 پیام توییت که به وسیله 50 حساب کاربری مشکوک ارسال شده بودند توانست در عرض یک ساعت آلودگی گسترده ای را به بار آورد.
تروجان یاد شده که Opfake نام داشت به طور مخفیانه پیامک هایی را برای شماره های متعلق به هکرها ارسال می کند. با توجه به اینکه ارسال شماره به این پیامک ها هزینه های مختلفی دارد در عمل این کار باعث می شود سودهای قابل توجهی به جیب هکرها سرازیر شود.
پیام های توییت ارسال شده بر روی گوشی های کاربران هم معمولا حاوی لینک هایی به سایت های حاوی کدها و برنامه های مخرب هستند و بی توجهی کاربران در این زمینه مشکلات جدی به وجود می آورد. مشکلات امنیتی توییتر و بی توجهی مدیران آن باعث شده بسیاری از هکرها و ویروس نویسان از امکانات این سایت میکروبلاگینگ برای تداوم فعالیت های خرابکارانه خود سوءاستفاده کنند.
سمانتک پیش بینی کرده با توجه به امکان ایجاد حساب های کاربری متعدد در توییتر برای سوءاستفاده و ضعف نرم افزارهای ضدویروس راحی شده برای گوشی های همراه این حملات هکری و ضدامنیتی در آینده با سهولت ادامه خواهند یافت.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
 اسفند 1390 - خبرگزاری‌ها- بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس رسما تایید کرد که عرضه نسخه 11 این مرورگر را به تاخیر انداخته است.
این شرکت می گوید برنامه های مفصلی برای به روزرسانی این مرورگر دارد و برای اتمام همه آنها ضروری است زمان بیشتری را صرف به روزرسانی این محصول نماید.
یکی دیگر از علل این تاخیر شناسایی یک حفره امنیتی در فایرفاکس در جریان رقابت هکری Pwn2Own در هفته گذشته بود که باعث شد بنیاد موزیلا برای رفع نقائص فایرفاکس تلاش کند به طور جدی وارد عمل شود. Vincenzo Iozzo و Willem Pinckaers دو هکری که موفق به شناسایی این آسیب پذیری شدند برای این کار 30 هزار دلار جایزه دریافت کردند.
مقامات موزیلا اظهار امیدواری کرده اند که این تاخیر بیش از چند روز به طول نینجامد و برنامه های این شرکت برای عرضه دیگر نسخه های تازه این مرورگر با مانع اساسی مواجه نشود.
مرورگر فایرفاکس بعد از مرورگر IE دومین مرورگر محبوب دنیاست و بیش از 25 درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در کنترل خود دارد.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
یک مادر بزرگ ۷۵ ساله ایتالیایی با کمک یک برنامه جانبی که روی "آی‌فون" نصب می‌شود توانست استعداد خود را در نقاشی کشف کند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، "لیویا کولاسانتی"، ۷۵ ساله ساکن رم که تا مدتی قبل از رایانه برای کار استفاده می‌کرد اکنون با کمک "آی‌فون" خود پرتره‌ها و مناظر زیبایی را نقاشی می‌کند.

این مادربزرگ در این خصوص گفت: "من همیشه شیفته فناوری بودم و طراحی عشقی بود که آن را از نوجوانی در دل داشتم."

زمانی که دخترم به من یک آی‌فون هدیه داد. برنامه جانبی Doodle Buddy را کشف کردم و به کمک آن توانستم با انگشتم روی تلفن همراه نقاشی بکشم."

این بانوی سالمند برای اینکه بتواند استفاده از سطوح مختلف رنگ‌ها، به عقب برگشتن و تصحیح کردن خطاها را یاد بگیرد در وب به دنبال راه حل‌هایی گشت.

وی افزود: "در ابتدا از اینکه کسی در حالی که نقاشی می‌کردم به من زنگ بزند می‌ترسیدم و وحشت داشتم که کارم نصفه بماند اما بعد یاد گرفتم چطور با آن کار کنم."

براساس گزارش لاستمپا، این مادربزرگ امروز با کمک نوه‌اش چند سری از نقاشی‌هایش را به دو ویدیو تبدیل کرده و روی "یو تیوب" گذاشته است
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
روند سال‌های اخیر با کاهش بیشتر در میزان هرزنامه در ترافیک ایمیل در سال ۲۰۱۱ ادامه یافت. جنگ در برابر بات‌نت‌ها که از سال ۲۰۱۰ آغاز شد، تأثیرگذار بوده است - سهم ایمیل‌های ناخواسته بعد از رسیدن به نقطه اوج خود در سال ۲۰۰۹ یعنی ۲/۸۵ درصد، در سال ۲۰۱۱ به ۲۶/۸۰ درصد از کل ترافیک ایمیل کاهش یافت.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
بازهم لینوکس و بازهم یک مسیریاب نرم‌افزاری دیگر با ایده‌اي جدید که شاید کابوس بعدی سیسکو (بعد از وایاتا) باشد. این روتر نرم‌افزاری مبتنی ‌بر لینوکس که توسط یک گروه تحقیقاتی کره‌اي در مجموعه‌اي با نام Advanced Networking Lab در دانشگاه KAIST ساخته شده است، عملکردی باور‌نکردنی را با بهره‌برداری از قابلیت‌هاي پردازنده‌گرافیکی یا GPU در امر مسیریابی به‌دست آورده است! جایی که پهنای باند بالا و سرعت‌مناسب حافظه در‌کنار موازی‌سازی شدید پردازش‌ها، تلاش دارد تا گلوگاه روترهای نرم‌افزاری را (که همان پردازنده مرکزی است) برطرف‌کرده و راه‌حلی جدید ارائه دهد. اگر به‌دنبال یک کار علمی مناسب و پیش‌رو در یک محیط تحقیقاتی و دانشجویی هستید، استفاده از ایده‌هاي این پروژه را از دست ندهید.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 1:4 :: نويسنده : رسول

هشت مارس یعنی چهار روز پیش، روز جهانی زن بود. روزی که به بهانه آن هر ساله اقدامات و کارهای مختلفی برای گرامیداشت آن در سراسر دنیا برگزار می شود.
این روز بهانه خوبی است تا دنبال ردپای زنان در دنیای تکنولوژی برویم و ببینیم که این قشر از جامعه جهانی چه تاثیری بر دنیای تکنولوژی دارند.
در این گزارش شما را با 10 زن از پرنفوذترین زنان عرصه تکنولوژی آشنا می کنیم

 

it1.jpg



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: یکی از دلایل خرابی سریع لپ‌تاپ‌ها اتصال مستقیم آن به برق است و استفاده از پریزها، سه‌راهی‌ها یا محافظ‌های جریان برق می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.
کامران کاظمی به ایسنا گفت: لپ‌تاپ‌ها جایگزین خوبی برای رایانه‌های رومیزی هستند و بیشتر کارهای آنها را انجام می‌دهند، ولی با این حال تفاوت اصلی آنها با رایانه‌های رومیزی این است که میزان مقاومت آنها در شرایط مختلف، متفاوت است. وی تصریح کرد: باید همیشه به این نکته توجه داشت که لپ‌تاپ هر چقدر هم که در برابر شرایط مقاوم باشد، باز هم باید نکاتی را برای حفظ سلامت آن انجام داد، چرا که لپ‌تاپ‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، نیاز به مراقبت‌هایی نیز در آنها احساس می‌شود. البته با این حال که کارها رفته‌رفته پیش به سوی اتوماتیک و خودکار شدن می‌رود، ولی باز هم انسان‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند و نقش اصلی را بر عهده دارند و بسیاری از کارها وجود دارد که بدون وجود انسان هرگز معنی نخواهد یافت و جز با وجود انسان تحقق نمی‌یابد.
کاظمی در ادامه افزود، لپ‌تاپ‌ها بیشتر با محیط و خصوصا دست‌ها در تماس هستند و کاربر باید توجه داشته باشد که لپ‌تاپ‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند و این امر باعث کاهش طول عمر آن می‌شود که در همین راستا همیشه باید سعی شود که لپ‌تاپ تمیز نگه داشته شود، چراکه علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر آن می‌شود، زیبایي لپ‌تاپ را نیز به همراه خواهد داشت.
این کارشناس در حوزه نرم‌افزار یادآور شد: یکی از عوامل مهم در طول عمر لپ‌تاپ و به خصوص تاچ‌پد این است که نباید زیاد روی آن فشار آورد، زیرا همان‌طور که مشخص است، تاچ‌پد یکی از نیازهای مهم هر لپ‌تاپ است مخصوصا هنگامی که کاربر ماوس همراه نداشته باشد، بنابراين کاربر باید از فشار آوردن روی صفحه تاچ‌پد خودداری کند. به گفته او آن دسته از کاربرانی که مدت زیادی از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و به مدت طولانی لپ‌تاپ روشن است، باید باتری لپ‌تاپ خود را درآورند، چرا که به صورت جدی به باتری لپ‌تاپ آسیب وارد می‌شود، اما این خارج کردن باتری از لپ‌تاپ و گذاشتن آن در جایی دیگر باید هر چند وقت یک‌بار از باتری لپ‌تاپ دوباره استفاده شود، در غیر این صورت امکان خراب شدن باتری افزایش می‌یابد. 
کاظمی هشدار داد: کاربران باید سعی کنند کمتر از رایتر لپ‌تاپ استفاده کنند یا اگر استفاده می‌کنند از CDها و DVDهای خش‌دار استفاده نکنند، چرا که باعث خرابی و آسیب رساندن به لنز درایو می‌شود. 
وی در ادامه به نکاتی درباره جابه‌جایی لپ‌تاپ اشاره کرد و افزود: چنان‌چه در داخل درایو CD یا DVD دارید، قبل از حمل لپ‌تاپ باید آن‌ را خارج کرد و همچنین کاربر لپ‌تاپ خود را از مواجهه با گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان‌های شدید دور نگه دارد و بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، از کیف‌های مخصوص حمل آن استفاده شود.
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 129165
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


این صفحه را به اشتراک بگذارید