اخبار جدید فناوری اطلاعات
اخبار جدیدIT،اینترنت،رایانه
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 1:4 :: نويسنده : رسول

هشت مارس یعنی چهار روز پیش، روز جهانی زن بود. روزی که به بهانه آن هر ساله اقدامات و کارهای مختلفی برای گرامیداشت آن در سراسر دنیا برگزار می شود.
این روز بهانه خوبی است تا دنبال ردپای زنان در دنیای تکنولوژی برویم و ببینیم که این قشر از جامعه جهانی چه تاثیری بر دنیای تکنولوژی دارند.
در این گزارش شما را با 10 زن از پرنفوذترین زنان عرصه تکنولوژی آشنا می کنیم

 

it1.jpg



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: یکی از دلایل خرابی سریع لپ‌تاپ‌ها اتصال مستقیم آن به برق است و استفاده از پریزها، سه‌راهی‌ها یا محافظ‌های جریان برق می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.
کامران کاظمی به ایسنا گفت: لپ‌تاپ‌ها جایگزین خوبی برای رایانه‌های رومیزی هستند و بیشتر کارهای آنها را انجام می‌دهند، ولی با این حال تفاوت اصلی آنها با رایانه‌های رومیزی این است که میزان مقاومت آنها در شرایط مختلف، متفاوت است. وی تصریح کرد: باید همیشه به این نکته توجه داشت که لپ‌تاپ هر چقدر هم که در برابر شرایط مقاوم باشد، باز هم باید نکاتی را برای حفظ سلامت آن انجام داد، چرا که لپ‌تاپ‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، نیاز به مراقبت‌هایی نیز در آنها احساس می‌شود. البته با این حال که کارها رفته‌رفته پیش به سوی اتوماتیک و خودکار شدن می‌رود، ولی باز هم انسان‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند و نقش اصلی را بر عهده دارند و بسیاری از کارها وجود دارد که بدون وجود انسان هرگز معنی نخواهد یافت و جز با وجود انسان تحقق نمی‌یابد.
کاظمی در ادامه افزود، لپ‌تاپ‌ها بیشتر با محیط و خصوصا دست‌ها در تماس هستند و کاربر باید توجه داشته باشد که لپ‌تاپ‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند و این امر باعث کاهش طول عمر آن می‌شود که در همین راستا همیشه باید سعی شود که لپ‌تاپ تمیز نگه داشته شود، چراکه علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر آن می‌شود، زیبایي لپ‌تاپ را نیز به همراه خواهد داشت.
این کارشناس در حوزه نرم‌افزار یادآور شد: یکی از عوامل مهم در طول عمر لپ‌تاپ و به خصوص تاچ‌پد این است که نباید زیاد روی آن فشار آورد، زیرا همان‌طور که مشخص است، تاچ‌پد یکی از نیازهای مهم هر لپ‌تاپ است مخصوصا هنگامی که کاربر ماوس همراه نداشته باشد، بنابراين کاربر باید از فشار آوردن روی صفحه تاچ‌پد خودداری کند. به گفته او آن دسته از کاربرانی که مدت زیادی از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و به مدت طولانی لپ‌تاپ روشن است، باید باتری لپ‌تاپ خود را درآورند، چرا که به صورت جدی به باتری لپ‌تاپ آسیب وارد می‌شود، اما این خارج کردن باتری از لپ‌تاپ و گذاشتن آن در جایی دیگر باید هر چند وقت یک‌بار از باتری لپ‌تاپ دوباره استفاده شود، در غیر این صورت امکان خراب شدن باتری افزایش می‌یابد. 
کاظمی هشدار داد: کاربران باید سعی کنند کمتر از رایتر لپ‌تاپ استفاده کنند یا اگر استفاده می‌کنند از CDها و DVDهای خش‌دار استفاده نکنند، چرا که باعث خرابی و آسیب رساندن به لنز درایو می‌شود. 
وی در ادامه به نکاتی درباره جابه‌جایی لپ‌تاپ اشاره کرد و افزود: چنان‌چه در داخل درایو CD یا DVD دارید، قبل از حمل لپ‌تاپ باید آن‌ را خارج کرد و همچنین کاربر لپ‌تاپ خود را از مواجهه با گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان‌های شدید دور نگه دارد و بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، از کیف‌های مخصوص حمل آن استفاده شود.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
بازهم لینوکس و بازهم یک مسیریاب نرم‌افزاری دیگر با ایده‌اي جدید که شاید کابوس بعدی سیسکو (بعد از وایاتا) باشد. این روتر نرم‌افزاری مبتنی ‌بر لینوکس که توسط یک گروه تحقیقاتی کره‌اي در مجموعه‌اي با نام Advanced Networking Lab در دانشگاه KAIST ساخته شده است، عملکردی باور‌نکردنی را با بهره‌برداری از قابلیت‌هاي پردازنده‌گرافیکی یا GPU در امر مسیریابی به‌دست آورده است! جایی که پهنای باند بالا و سرعت‌مناسب حافظه در‌کنار موازی‌سازی شدید پردازش‌ها، تلاش دارد تا گلوگاه روترهای نرم‌افزاری را (که همان پردازنده مرکزی است) برطرف‌کرده و راه‌حلی جدید ارائه دهد. اگر به‌دنبال یک کار علمی مناسب و پیش‌رو در یک محیط تحقیقاتی و دانشجویی هستید، استفاده از ایده‌هاي این پروژه را از دست ندهید.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
روند سال‌های اخیر با کاهش بیشتر در میزان هرزنامه در ترافیک ایمیل در سال ۲۰۱۱ ادامه یافت. جنگ در برابر بات‌نت‌ها که از سال ۲۰۱۰ آغاز شد، تأثیرگذار بوده است - سهم ایمیل‌های ناخواسته بعد از رسیدن به نقطه اوج خود در سال ۲۰۰۹ یعنی ۲/۸۵ درصد، در سال ۲۰۱۱ به ۲۶/۸۰ درصد از کل ترافیک ایمیل کاهش یافت.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
یک مادر بزرگ ۷۵ ساله ایتالیایی با کمک یک برنامه جانبی که روی "آی‌فون" نصب می‌شود توانست استعداد خود را در نقاشی کشف کند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، "لیویا کولاسانتی"، ۷۵ ساله ساکن رم که تا مدتی قبل از رایانه برای کار استفاده می‌کرد اکنون با کمک "آی‌فون" خود پرتره‌ها و مناظر زیبایی را نقاشی می‌کند.

این مادربزرگ در این خصوص گفت: "من همیشه شیفته فناوری بودم و طراحی عشقی بود که آن را از نوجوانی در دل داشتم."

زمانی که دخترم به من یک آی‌فون هدیه داد. برنامه جانبی Doodle Buddy را کشف کردم و به کمک آن توانستم با انگشتم روی تلفن همراه نقاشی بکشم."

این بانوی سالمند برای اینکه بتواند استفاده از سطوح مختلف رنگ‌ها، به عقب برگشتن و تصحیح کردن خطاها را یاد بگیرد در وب به دنبال راه حل‌هایی گشت.

وی افزود: "در ابتدا از اینکه کسی در حالی که نقاشی می‌کردم به من زنگ بزند می‌ترسیدم و وحشت داشتم که کارم نصفه بماند اما بعد یاد گرفتم چطور با آن کار کنم."

براساس گزارش لاستمپا، این مادربزرگ امروز با کمک نوه‌اش چند سری از نقاشی‌هایش را به دو ویدیو تبدیل کرده و روی "یو تیوب" گذاشته است
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
 اسفند 1390 - خبرگزاری‌ها- بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس رسما تایید کرد که عرضه نسخه 11 این مرورگر را به تاخیر انداخته است.
این شرکت می گوید برنامه های مفصلی برای به روزرسانی این مرورگر دارد و برای اتمام همه آنها ضروری است زمان بیشتری را صرف به روزرسانی این محصول نماید.
یکی دیگر از علل این تاخیر شناسایی یک حفره امنیتی در فایرفاکس در جریان رقابت هکری Pwn2Own در هفته گذشته بود که باعث شد بنیاد موزیلا برای رفع نقائص فایرفاکس تلاش کند به طور جدی وارد عمل شود. Vincenzo Iozzo و Willem Pinckaers دو هکری که موفق به شناسایی این آسیب پذیری شدند برای این کار 30 هزار دلار جایزه دریافت کردند.
مقامات موزیلا اظهار امیدواری کرده اند که این تاخیر بیش از چند روز به طول نینجامد و برنامه های این شرکت برای عرضه دیگر نسخه های تازه این مرورگر با مانع اساسی مواجه نشود.
مرورگر فایرفاکس بعد از مرورگر IE دومین مرورگر محبوب دنیاست و بیش از 25 درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در کنترل خود دارد.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
 اسفند 1390 - خبرگزاری‌ها- موسسه امنیتی سمانتک هشدار داده که بدافزارهای تلفن همراه به سرعت و به شکل فزاینده ای از طریق سایت توییتر منتشر می شوند.
گزارش سمانتک نشان می دهد که به عنوان نمونه تنها ارسال یک بدافزار همراه از طریق 1500 پیام توییت که به وسیله 50 حساب کاربری مشکوک ارسال شده بودند توانست در عرض یک ساعت آلودگی گسترده ای را به بار آورد.
تروجان یاد شده که Opfake نام داشت به طور مخفیانه پیامک هایی را برای شماره های متعلق به هکرها ارسال می کند. با توجه به اینکه ارسال شماره به این پیامک ها هزینه های مختلفی دارد در عمل این کار باعث می شود سودهای قابل توجهی به جیب هکرها سرازیر شود.
پیام های توییت ارسال شده بر روی گوشی های کاربران هم معمولا حاوی لینک هایی به سایت های حاوی کدها و برنامه های مخرب هستند و بی توجهی کاربران در این زمینه مشکلات جدی به وجود می آورد. مشکلات امنیتی توییتر و بی توجهی مدیران آن باعث شده بسیاری از هکرها و ویروس نویسان از امکانات این سایت میکروبلاگینگ برای تداوم فعالیت های خرابکارانه خود سوءاستفاده کنند.
سمانتک پیش بینی کرده با توجه به امکان ایجاد حساب های کاربری متعدد در توییتر برای سوءاستفاده و ضعف نرم افزارهای ضدویروس راحی شده برای گوشی های همراه این حملات هکری و ضدامنیتی در آینده با سهولت ادامه خواهند یافت.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
یکی از مواردی که در حوزه امنیت شبکه و اینترنت بسیاری از کاربران حتی کاربران حرفه ای را نیز بسیار تهدید میکند فعالیت های اینترنتی ناخواسته ای است که در محیط ویندوز انجام میگیرد. این فعالیت ها ممکن است چه از طریق نرم افزارهای مختلف نصب شده و چه از طریق بدافزارهایی (Malware) که ممکن است بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفیانه جاسوسی سیستم را بکند صورت بگیرد. به عبارتی دیگر، ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که در هنگام اتصال به اینترنت ، اگر هیچ فعالیتی نظیر باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهید ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اینترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغییر خواهد کرد. این بدین معناست که پس از اتصال شما به اینترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهانی در میان ویندوز و اینترنت برقرار است. این ارتباطات مخفی میتواند گاهی انقدر مضر باشد که باعث اشغال زیادی از پهنای باند اینترنت شما گردد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کلیه ارتباطات جاری انجام شده میان ویندوز و اینترنت توسط نرم افزارهای نصب شده را به شکل ریز شده و دقیق مشاهده کنید و در صورت لزوم اقدام به موقعی در جهت حل آن صورت دهید
خواندن ترفند در ادامه مطلب.
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
                                        

استیو جابز در کنار بزرگانی مانند بیل گیتس در عین اینکه تاجر و فعال اقتصادی بودند و هستند همواره به فکر ارایه خدمات انقلابی و بهتر و برتر هم بوده اند. اگر چه وجود جابز عملا موجب ساخت و توسعه فناوریهای بی شماری شد اما برخی از آنها را نیز نتوانست عملا تکمیل کند و شاید بعد از وی به بازار عرضه شوند.

یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 0:4 :: نويسنده : رسول
                                                                           

شركت ارتباطات زيرساخت در جهت افزايش كيفيت و امنيت ارتباطات صادره و وارده به كشور به راه‌اندازي شبكه سيگنالينگ سراسري كه در بلندمدت ايران را به هاب منطقه تبديل خواهد مي‌كند، اقدام كرد.

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 129187
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


این صفحه را به اشتراک بگذارید